lørdag 1. mai 2010

Til Norge igjen

På bildet ser du soloppgangen over Anchorage onsdag morgen. (Og røyken til høyre i bildet kommer fra en brann i et boligkompleks..)
Jeg var tidlig oppe for å komme meg på flyplassen, og neste destinasjon var Norge.
Siden jeg reiste ei uke tidligere enn resten av klassa mi, så var det dårlig med reiseselskap. Men jeg har vært ute å reist langt alane før, så det gikk bra;P Anchorage - Chicago tok 5 timer, måtte vente i 5 timer i Chicago, på en særs dårlig utrustet internasjonal terminal. Så tok flyturen over dammen til København 8 timer. I København skulka Hanne, min kjære søster, siste time på skolen og kjørte ut til flyplassen. Vi hadde en plan om å treffes, selv om jeg bare hadde 50 min på dansk jord før neste fly til Oslo tok av. Jeg småløp ut av flyet og igjennom tollen, og der stod Hanne med et stort smil, norsk flagg og vårlig i tøyet. Etter en god klem gikk vi sammen mot sikkerhetskontrollen. Hele 4 minutter fikk vi sammen før jeg måtte stille meg i kø for å rekke flyet til Oslo. Men det var gode 4 minutter. Det er et par måneder til vi sees igjen. I Oslo var det bare skibaggen som dukket opp på transportbåndet. Bagen og sekken var igjen i Køben. Vel, det er ikke første gangen det har skjedd heller.. Så det var bare å reise videre til Trondheim uten bagasjen, vel vitende om at den skulle komme etter i løpet av kvelden.
Det var godt å omsider komme hjem. Kroppen visste ikke helt om det var natt eller dag, og det virker det ikke som om den vet nå heller - to dager etter at jeg kom hjem. Nå er det vasking av klær, utpakking, matlaging og ny pakking for nye eventyr. Mai kommer til å bli en hektisk måned. Allerede i morgen går ferden til Jotunheimen, hvor det blir topptur og telemark ei uke i Hurrungane sammen med høgskolen. Neste søndag går ferden til Svalbard hvor jeg skal på skitur ei uke med tre av guttene fra Cirkum Polare. 17. mai skal tilbringes på fly ned til Oslo, hvor jeg skal sette meg i bilen og kjøre til Trysil for et ukelangt guidekurs i rafting. Så skal jeg opp til Alta igjen 25. mai for avslutning på Cirkum Polare ut den uka. Og muligens forlenger jeg oppholdet med ei uke for å ta litt ferie og være sammen med Gunnbjørg og Emma i Alta.
Og lengre har jeg ikke kommet. Hva jeg gjør i sommer og til høsten er meg et stort spørsmålstegn akkurat nå, men jeg finner nok på noe etter hvert..!

1 kommentar:

  1. Åå, så mye spennende du gjør - supert! :)
    Og HURRA for å forlenge forholdet i Alta, Gunnbjørg og Emma vil gjerne ha besøk av deg :D

    SvarSlett