onsdag 7. april 2010

Late dager før ny avreise

Turen i Brooks Range er over, og samtlige overlevde hverandres dårlige odør i bilen de 8 timene tilbake til Faribanks. Hos Murph og Kay venta ei stimende varm badstue og en etterlengta dusj på oss. Så var det klart for at alle skulle dra til hvert sitt. Friperioden her i Alaska har starta.

Jeg, Eivind, Magnus og Stein Tore fikk skyss med Kent og Susie fra Fairbanks til Anchorage på søndag. Det tok ca 5 timer å kjøre. Det mest spennende partiet av hele turen var igjennom Alaska Range. Håpet om å få se Denali minka med antall skyer, så den fikk vi dessverre ikke sett.

De siste dagene har jeg bodd hos søte Christine Hanson og tatt livet med ro. Christine har måttet tåle utpakking og tørking av illeluktende turutstyr. Jeg har kommet meg nesten ajour med alt av internett-prakk. Les blogg-innlegg, mail og fjasboka. I går sykla jeg til byen og avla REI, AMH og Barney's noen timers besøk. Bombe at samtlige butikker selger friluftsutstyr?! Det ble alt i fra telt til kjole(!) på meg. Ja, du leste riktig -> kjole. Fikk høre av Hanne at vi var bedt i bryllup i sommer, så da trenger jeg noe å bekle meg i. Det beste er at kjolen ble kjøpt REI - den største friluftsbutikken jeg har vært på! På veien hjem sykla jeg foresten 5 meter i fra en elg som stod å tygde på en busk. Jeg så den ikke med det samme, men han så ut til å bry seg fint lite - da rushtrafikken dundra 10 meter fra den. Solveig fant det lurest å bare trampe på videre.

Nå har jeg fått pakket om og er klar for å ta flyet til New Mexico i natt. Tenk at det har gått 7 år siden jeg sist var der som utvekslingsstudent. Det skal bli skikkelig spennende og artig å treffe alle igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar